Zadbaj o swoje zdrowie na zimę
Zdrowie, moda i uroda

Zadbaj o swoje zdrowie na zimę

Zima – sezon przeziębień, gryp i różnego rodzaju infekcji, które mogą na długo położyć nas do łóżka, jednocześnie powodując wiele powikłań i konsekwencji w postaci długotrwałego osłabienia organizmu czy nawrotów chorób uodparniających się z czasem na wszelkie leki, a w szczególności antybiotyki.

   Zadbaj o swoje zdrowie na zimę. Chodzimy, kaszlemy i przeklinamy dzień, w którym dopadł nas katar czy kaszel, zapominając, że możemy same zadbać o naszą kondycję i odporność – na to zawsze jest dobry czas!

Jak uodpornić organizm na infekcje przenoszone drogą kropelkową?

Sposobów jest wiele:

Witamina C

Witamina C – witamina odporności, która zapobiega rozprzestrzenianiu się infekcji i sprawia, że nasz organizm lepiej broni się przed zarazkami z zewnątrz. Witaminę C możemy przyjmować na kilka sposobów, najłatwiejszym i najpowszechniej dostępnym jest cytryna i owoce (głównie cytrusy). Herbata z cytryną nie tylko ochroni nasz układ przed chorobą, ale także wspaniale rozgrzeje nas w zimowe wieczory. Oprócz tego możemy przyjmować suplementy diety i rutinoscorbin, które są dostępne w każdej aptece bez recepty.

Gorące i zimne hartujące prysznice – trening odporności możemy zafundować sobie we własnej łazience. Wystarczy, że podczas codziennej kąpieli, oprócz zwykłych zabiegów pielęgnacyjnych, będziesz na przemian polewać się chłodnym i ciepłym prysznicem, kończąc hartowanie na chłodniejszym strumieniu.

Sport

Sport – to najlepszy sposób na wzmocnienie odporności. Ćwicz minimum trzy razy w tygodniu po pół godziny: rower, jogging, spacery, pływanie. Organizm wzmocni się, ty uzyskasz lepszą sylwetkę i zauważysz różnicę na centymetrze! Oczywiście, wszystko to rób bez forsowania się.

Odpowiednia dieta połączona z ziołami i dobrym wypoczynkiem w nocy również zadziała zbawiennie na Twój organizm. Przede wszystkim dieta powinna być zbilansowana, bogata w witaminy A i E (znajdziesz je w warzywach i owocach). Zapewnij sobie również spokojny ośmiogodzinny sen – organizm pozbędzie się toksyn i wzmocni się sam z siebie.

Może Cię również zainteresować

Dlaczego skóra jest sucha?

Twoja skóra nie lubi twardej wody

walentynki jak i gdzie spedzic

Walentynki – jak i gdzie spędzić dzień zakochanych

Jak zjadać więcej błonnika, czyli 7 skutecznych sposobów na wprowadzenie go do diety

Sześć sposobów na twardą wodę w mieszkaniu

Jak skutecznie zadbać o ciało wiosną?

Brak wody= brak człowieka

Woda – źródło zdrowia. Cz.1

właściwości kawy

Kawa i jej zastosowanie cz.1

dobry hummus

Jak zrobić dobry hummus

Pielęgnacja zero waste – szczotkowanie ciała

Olejek arganowy

Olejek arganowy i jego właściwości oraz zastosowanie

Trzy nawyki, które pomagają zachować szczupłą sylwetkę

Mama w formie. Trzy nawyki, które pomagają zachować szczupłą sylwetkę

Ekologiczny styl życia – 7 kroków do celu

BEZSENNOŚĆ – jak z nią walczyć?

Zioła w kuchni

Regeneracja skóry po lecie. Pytamy eksperta, jakie zabiegi warto wykonać jesienią!

Jak walczyć z opryszczką

Wegańskie Boże Narodzenie

Kiedy możemy pić kranówkę

trendalarm

Trend alarm – kolor szary

Aktywność fizyczna na powietrzu a smog.

Aktywność fizyczna na powietrzu a smog

Wiosenna odnowa, czyli 10 lat mniej bez skalpela

komosa zbożowa

Czym jest komosa ryżowa (quinoa)? Jeden z najzdrowszych produktów na świecie

jak radzic sobie ze stresem

Zapanuj nad stresem

Białko w diecie wegetariańskiej

niedobór witaminy D

Wiosenne przesilenie? A może po prostu niedobór witaminy D?

morsowanie superbabka.pl

Morsowanie. Morsem być – zalety lodowatych kąpieli.

Kawa i jej zastosowanie cz.2

sposoby na stres

Stres – jak go pokonać?

działanie glinki zielonej

Glinka, ratunek dla kobiecej cery

Na cenzurowanym- FAST FASHION

wybielanie zębów

Wybielanie zębów – nie rób tego w domu!

Wpływ twardej wody na włosy

7 objawów niedoboru witaminy D

4 sposoby na aktywne spędzenie majówki

Długi weekend czas strat! Poznaj 4 sposoby na aktywne spędzenie majówki

Dieta bezglutenowa – moda, czy konieczność?

Woda – źródło zdrowia. Cz.2

Second hand – sposób na smart shopping

Wpływ smogu na zdrowie naszych dzieci

Co jeść między treningami?

Jak zachęcić dzieci do jedzenia warzyw?

30 września obchodziliśmy Światowy Dzień Serca