Wiosenne przesilenie? A może po prostu niedobór witaminy D?
Zdrowie, moda i uroda

Wiosenne przesilenie? A może po prostu niedobór witaminy D?

Utrzymujące się przez dłuższy czas przygnębienie, zmęczenie i zły humor to tylko niektóre z objawów niedoboru witaminy D. Dowiedz się, czym właściwie jest witamina D i jak rozpoznać i uzupełnić jej niedobory!

niedobór witaminy D.  To pewne – witamina D jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Badania mówią jasno: mocne kości, zdrowe zęby, dobry nastój, szczupła sylwetka, sprawne funkcjonujący układ krążenia – to tylko niektóre korzyści, jakie witamina D nam daje. Kontroluje również poziom wapnia, pomaga w prawidłowym działaniu układu nerwowego i mięśniowego i wzmacnia odporność. Ostatnie badania pokazują nawet, że witamina ta zmniejsza ryzyko powstawania nowotworów.

Po czym poznać, że brakuje nam witaminy D? Objawy niedoboru to m.in.: bóle kostno-mięśniowe, problemy z poruszaniem się, osłabienie, ogólne rozbicie, zły nastrój, bezsenność, utrata apetytu, biegunka, zaburzenia widzenia, wzmożone pragnienie, choroby przyzębia, świąd skóry oraz bóle oczu i głowy. Żeby określić, czy naszemu organizmowi brakuje witaminy D, najlepiej udać się na badania krwi. Koszt takich badań to około 50 zł. Dopiero po określeniu poziomu witaminy w naszym organizmie możemy zacząć suplementację.
niedobór witaminy D | 01
Słońce

Najlepszym źródłem witaminy D jest oczywiście słońce, w końcu sama witamina nazywana jest „witaminą słońca”. Niestety, w naszym klimacie dawka promieni słonecznych jest niewystarczająca, by pokryć zapotrzebowanie organizmu na nią. Musimy więc uzupełniać ją produktami spożywczymi oraz suplementami.

Witaminy D najlepiej szukać w jajkach, mleku i produktach mlecznych, wątróbce, rybach, olejach roślinnych oraz dojrzewających serach. Niestety uzyskanie wystarczającej ilości witaminy D z żywności jest praktycznie niemożliwe. Najłatwiej jest więc zwiększyć jej poziom w organizmie suplementami. Według Polskiego Instytutu Żywności i Żywienia optymalna dawka dla osoby dorosłej to ok. 5 µg dziennie.

Superbabki, a jak Wasze samopoczucie na wiosnę? Suplementujecie witaminę D?

niedobór witaminy D

Może Cię również zainteresować

Jak zjadać więcej błonnika, czyli 7 skutecznych sposobów na wprowadzenie go do diety

Zioła w kuchni

Ekologiczny styl życia – 7 kroków do celu

walentynki jak i gdzie spedzic

Walentynki – jak i gdzie spędzić dzień zakochanych

działanie glinki zielonej

Glinka, ratunek dla kobiecej cery

komosa zbożowa

Czym jest komosa ryżowa (quinoa)? Jeden z najzdrowszych produktów na świecie

białko w diecie

Białko w diecie wegetariańskiej

Kiedy możemy pić kranówkę

Światowy Dzień Serca

30 września obchodziliśmy Światowy Dzień Serca

trendalarm

Trend alarm – kolor szary

wybielanie zębów

Wybielanie zębów – nie rób tego w domu!

właściwości kawy

Kawa i jej zastosowanie cz.1

twarda woda

Wpływ twardej wody na włosy

Dieta bezglutenowa – moda, czy konieczność?

Kawa i jej zastosowanie cz.2

Aktywność fizyczna na powietrzu a smog.

Aktywność fizyczna na powietrzu a smog

Regeneracja skóry po lecie. Pytamy eksperta, jakie zabiegi warto wykonać jesienią!

4 sposoby na aktywne spędzenie majówki

Długi weekend czas strat! Poznaj 4 sposoby na aktywne spędzenie majówki

Sześć sposobów na twardą wodę w mieszkaniu

Pielęgnacja zero waste – szczotkowanie ciała

Second hand – sposób na smart shopping

Dlaczego skóra jest sucha?

Twoja skóra nie lubi twardej wody

Jak zachęcić dzieci do jedzenia warzyw?

witamina c

Zadbaj o swoje zdrowie na zimę

Wiosenna odnowa, czyli 10 lat mniej bez skalpela

Jak walczyć z opryszczką

Trzy nawyki, które pomagają zachować szczupłą sylwetkę

Mama w formie. Trzy nawyki, które pomagają zachować szczupłą sylwetkę

7 objawów niedoboru witaminy D

BEZSENNOŚĆ – jak z nią walczyć?

morsowanie superbabka.pl

Morsowanie. Morsem być – zalety lodowatych kąpieli.

Woda – źródło zdrowia. Cz.2

dobry hummus

Jak zrobić dobry hummus

sposoby na stres

Stres – jak go pokonać?

Wpływ smogu na zdrowie naszych dzieci

jak radzic sobie ze stresem

Zapanuj nad stresem

Wegańskie Boże Narodzenie

Jak skutecznie zadbać o ciało wiosną?

Na cenzurowanym- FAST FASHION

zakazy

Czy aktualne zakazy i obostrzenia są zgodne z konstytucją?

Brak wody= brak człowieka

Woda – źródło zdrowia. Cz.1

Co jeść między treningami?

Olejek arganowy

Olejek arganowy i jego właściwości oraz zastosowanie