Stres – jak go pokonać?
Zdrowie, moda i uroda

Stres – jak go pokonać?

Stres – sprawa w dzisiejszych czasach tak powszechna jak chleb na śniadanie. Każda z nas narażona jest na jego działanie i skutki, bardzo szkodliwe zarówno dla naszej psychiki, jak i zdrowia fizycznego. Komplikuje nam relacje z ludźmi, wpływa na nas destrukcyjnie. Co zrobić aby załagodzić jego działanie?

 Stres – jak go pokonać? Piłeczka antystresowa to bardzo dobre narzędzie do rozładowywania napięcia związanego z sytuacjami stresowymi. Możemy ją mieć przy sobie zawsze i wszędzie, w pracy pozostanie niewidoczna w naszej torebce czy szufladzie biurka, a w odpowiedniej chwili jej ściskanie przyniesie nam ulgę. Warto zaopatrzyć się w kilka sztuk i trzymać je w różnych miejscach.

Medytacja to również świetny sposób na zrelaksowanie się. To taka chwila dla nas. Jeżeli nie chcemy kupować płyt z muzyką medytacyjną, relaksacyjną, warto wejść np. na YouTube, gdzie możemy posłuchać kojących dźwięków i rozluźnić spięte mięśnie i umysł. Wyłączmy wtedy na chwilę telefon i pozwólmy sobie na odpoczynek od rodziny i obowiązków. Możemy przy tym trenować techniki oddychania, które pomogą nam ukoić nerwy.

Rób to co sprawia ci radość !

Stres można łagodzić również pasjami – warto odszukać wśród wielu zajęć taką, które pozwolą nam odetchnąć od zgiełku dnia. Rysowanie, kolorowanie kolorowanek dla dorosłych to ostatnio krzyk mody, który faktycznie działa (wypróbowałam na sobie). Możemy robić biżuterię, szydełkować, grać w gry komputerowe, planszowe, gotować i piec ciasta…

Sport pozwoli nam rozładować napięcie. Sztuki walki, pływanie, bieganie, joga, pilates. Każda forma ruchu rozluźnia mięśnie i oczyszcza umysł.

Możemy również zainwestować w ziołowe leki uspokajające bez recepty, które łagodnie nas ukoją. Nie przesadźmy jednak z nimi – mogą działać przeczyszczająco.

Ostatnim pomysłem jest telefon lub rozmowa z bliską nam osobą. Wygadanie się komuś, kto nas spokojnie wysłucha podziała na nas jak chłodny prysznic.

Przede wszystkim skupmy się na tym, by poziomować stres – nie warto bowiem przejmować się drobiazgami!

Może Cię również zainteresować

Zioła w kuchni

niedobór witaminy D

Wiosenne przesilenie? A może po prostu niedobór witaminy D?

Wegańskie Boże Narodzenie

na ukąszenia

Zielona apteczka => Na ukąszenia

ziemniaki

Ziemniaki – jeść czy nie jeść

Kiedy możemy pić kranówkę

Sześć sposobów na twardą wodę w mieszkaniu

witamina c

Zadbaj o swoje zdrowie na zimę

Jak zachęcić dzieci do jedzenia warzyw?

Trzy nawyki, które pomagają zachować szczupłą sylwetkę

Mama w formie. Trzy nawyki, które pomagają zachować szczupłą sylwetkę

Dlaczego skóra jest sucha?

Twoja skóra nie lubi twardej wody

twarda woda

Wpływ twardej wody na włosy

Ekologiczny styl życia – 7 kroków do celu

białko w diecie

Białko w diecie wegetariańskiej

Na cenzurowanym- FAST FASHION

Wiosenna odnowa, czyli 10 lat mniej bez skalpela

walentynki jak i gdzie spedzic

Walentynki – jak i gdzie spędzić dzień zakochanych

Co jeść między treningami?

Wpływ smogu na zdrowie naszych dzieci

Jak skutecznie zadbać o ciało wiosną?

4 sposoby na aktywne spędzenie majówki

Długi weekend czas strat! Poznaj 4 sposoby na aktywne spędzenie majówki

Kawa i jej zastosowanie cz.2

Olejek arganowy

Olejek arganowy i jego właściwości oraz zastosowanie

Pielęgnacja zero waste – szczotkowanie ciała

Brak wody= brak człowieka

Woda – źródło zdrowia. Cz.1

zakazy

Czy aktualne zakazy i obostrzenia są zgodne z konstytucją?

Woda – źródło zdrowia. Cz.2

Jak walczyć z opryszczką

zdrowie z natury 07

Zdrowie z natury

7 objawów niedoboru witaminy D

Jak zjadać więcej błonnika, czyli 7 skutecznych sposobów na wprowadzenie go do diety

jak radzic sobie ze stresem

Zapanuj nad stresem

komosa zbożowa

Czym jest komosa ryżowa (quinoa)? Jeden z najzdrowszych produktów na świecie

BEZSENNOŚĆ – jak z nią walczyć?

Dieta bezglutenowa – moda, czy konieczność?

Aktywność fizyczna na powietrzu a smog.

Aktywność fizyczna na powietrzu a smog

działanie glinki zielonej

Glinka, ratunek dla kobiecej cery

Światowy Dzień Serca

30 września obchodziliśmy Światowy Dzień Serca

dobry hummus

Jak zrobić dobry hummus

wybielanie zębów

Wybielanie zębów – nie rób tego w domu!

odpornosc2

Odporność podstawą naszego zdrowia

właściwości kawy

Kawa i jej zastosowanie cz.1

termy

Termy nie tylko dla ciała. Alternatywna i naturalna energia z głębi ziemi.

Regeneracja skóry po lecie. Pytamy eksperta, jakie zabiegi warto wykonać jesienią!

morsowanie superbabka.pl

Morsowanie. Morsem być – zalety lodowatych kąpieli.

trendalarm

Trend alarm – kolor szary

Second hand – sposób na smart shopping