Mama w formie. Trzy nawyki, które pomagają zachować szczupłą sylwetkę
Zdrowie, moda i uroda

Mama w formie. Trzy nawyki, które pomagają zachować szczupłą sylwetkę

Maj jest miesiącem szczególnym dla wszystkich mam – to właśnie wtedy przypada ich święto. Z tej okazji warto zrobić coś dla siebie i zadbać o szczupłą sylwetkę. To ważne dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Przedstawiamy trzy proste sposoby na odchudzanie, które dodatkowo chronią przed efektem jo-jo.

   Trzy nawyki, które pomagają zachować szczupłą sylwetkę.  Dr n. med. Paweł Rajewski, Członek Rady Naukowej Herbalife Nutrition, zwraca uwagę na czynniki, które mogą utrudnić starania o odzyskanie prawidłowej wagi po ciąży:

Młode mamy często żyją w pośpiechu. Bywa, że liczne obowiązki nie pozwalają im zjeść pięciu pełnowartościowych posiłków dziennie. Opieka nad małym dzieckiem jest na tyle czasochłonna, że część kobiet rezygnuje z dotychczasowych wizyt na siłowni lub joggingu. Trudnym momentem jest także zakończenie naturalnego karmienia piersią – wartość kaloryczna przyjmowanych potraw powinna wówczas spaść o około 670 kalorii. Jeśli to nie nastąpi, można przytyć nawet o pół kilograma tygodniowo.

Jak zatem zadbać o swoje prawidłowe BMI, mając małe dziecko?

Niezbędne białko

Każda mama powinna dbać nie tylko o zdrową dietę najbliższych, ale także swoją. W jej posiłkach nie może zabraknąć białka, które jest podstawowym elementem każdej komórki organizmu. Ten makroskładnik odżywczy przyczynia się między innymi do wzrostu masy mięśniowej. Bogate w niego pokarmy są sycące, a organizm na ich strawienie zużywa więcej energii, niż gdy spala tłuszcze czy węglowodany. Pełnowartościowego białka w diecie dostarczają produkty pochodzenia zwierzęcego: mięso (należy jednak ograniczyć spożycie wołowiny i wieprzowiny, a postawić na ryby i drób), jaja oraz produkty mleczne. Wegetarianie i weganie mogą wybrać wysokobiałkowe produkty roślinne: soję, warzywa strączkowe (które mogą być nie tylko dodatkiem, ale i podstawą posiłku), nasiona chia, orzechy czy kaszę gryczaną.

Mamy zwykle są w ciągłym biegu. Muszą odwieźć dzieci do przedszkola i szkoły, a potem zająć się codziennymi obowiązkami. W takiej sytuacji może im zabraknąć wolnej chwili na przygotowanie skomplikowanego posiłku. Najwygodniejszym rozwiązaniem jest wówczas koktajl odżywczy (np. Formuła 1 Herbalife Nutrition). Można go przygotować dosłownie w minutę, w domu i w pracy. Jest wygodny do wypicia w drodze, po treningu, czy na spacerze. Zastąpienie koktajlem jednego posiłku dziennie pomaga utrzymać wagę, zaś dwóch – schudnąć. Formuła 1 dostarcza nie tylko wysokiej jakości białka, ale też makro- i mikroskładników odżywczych w doskonałych proporcjach.

Ile porcji warzyw i owoców?

Dr n. med. Paweł Rajewski przypomina, że w zdrowej diecie nie może zabraknąć pięciu porcji warzyw i owoców dziennie. Oczywiście trzeba zachować czujność i pilnować, czy na nasz talerz nie trafiają te z nich, które mogą przyczynić się do wzrostu wagi:

Biała i czerwona fasola oraz bób są najbardziej kalorycznymi warzywami. Na diecie warto sięgać po szparagi, selera, dynię, ogórka, rzodkiewkę, szpinak czy cukinię. Wśród owoców najbardziej „niebezpieczne” są daktyle, banany, winogrona, mango, czereśnie i gruszki. Niskokaloryczne owoce to między innymi maliny, truskawki, grapefruity i melony – mówi doktor Rajewski.

Na szczęście pudełko obranych marchewek czy jabłko można mieć przy sobie niemal zawsze, nawet gdy doba jest dla nas za krótka!

Ćwiczenia

Osoby, które nie mają przeciwwskazań zdrowotnych do ćwiczeń, często i tak z nich rezygnują, usprawiedliwiając się zmęczeniem lub brakiem czasu. Są jednak sposoby na to, by dbać o codzienną aktywność fizyczną, nawet jeśli mamy dużo obowiązków.

Pierwszy pomysł to ćwiczenia wykonywane w domu. Można korzystać ze wsparcia trenerów, którzy nagrywają specjalne płyty. Można też, co wyjdzie taniej, wybrać odpowiadające nam treningi na YouTube. Trzeba oczywiście sprawdzić opinie o danym trenerze i dowiedzieć się, jakie ma kwalifikacje. A później dokładnie stosować się do zaleceń, które płyną z ekranu. To pozwoli nam uniknąć kontuzji. Co ciekawe, w sieci można znaleźć też specjalne zestawy ćwiczeń, w których mogą uczestniczyć niemowlaki (jako urocze obciążenie).

Coraz modniejsze stają się też ćwiczenia w klubach fitness, na które można zabrać pociechę i zrzucić zbędne kilogramy po ciąży. Dzieci są przez cały czas blisko mamy, która w tym czasie wzmacnia swoje mięśnie brzucha, grzbietu, czy ramiona. Kilkulatki można przyprowadzić na siłownię, na której znajduje się specjalna strefa dla malucha.

Jeśli Twoje dziecko podróżuje jeszcze w wózku, wybierz dla niego specjalny model, który pozwoli Ci uprawiać jogging. Do roweru możesz zamontować specjalną przyczepkę, a ze starszakiem wyruszyć po prostu na wycieczkę na dwóch rowerach.

Te trzy proste zasady można wcielić w życie nawet, jeśli jest się pełnoetatową mamą i pracownikiem. Nie są czasochłonne, nie wymagają dużych nakładów finansowych i co szczególnie istotne – pozwalają z okazji Dnia Mamy zrobić coś tylko dla siebie!

 

Trzy nawyki, które pomagają zachować szczupłą sylwetkę

Może Cię również zainteresować

Pielęgnacja zero waste – szczotkowanie ciała

wybielanie zębów

Wybielanie zębów – nie rób tego w domu!

Jak zjadać więcej błonnika, czyli 7 skutecznych sposobów na wprowadzenie go do diety

Wiosenna odnowa, czyli 10 lat mniej bez skalpela

Dieta bezglutenowa – moda, czy konieczność?

twarda woda

Wpływ twardej wody na włosy

Olejek arganowy

Olejek arganowy i jego właściwości oraz zastosowanie

Regeneracja skóry po lecie. Pytamy eksperta, jakie zabiegi warto wykonać jesienią!

Zioła w kuchni

BEZSENNOŚĆ – jak z nią walczyć?

Aktywność fizyczna na powietrzu a smog.

Aktywność fizyczna na powietrzu a smog

zakazy

Czy aktualne zakazy i obostrzenia są zgodne z konstytucją?

dobry hummus

Jak zrobić dobry hummus

Wegańskie Boże Narodzenie

Dlaczego skóra jest sucha?

Twoja skóra nie lubi twardej wody

Kiedy możemy pić kranówkę

sposoby na stres

Stres – jak go pokonać?

Jak walczyć z opryszczką

witamina c

Zadbaj o swoje zdrowie na zimę

Na cenzurowanym- FAST FASHION

Brak wody= brak człowieka

Woda – źródło zdrowia. Cz.1

Co jeść między treningami?

Jak zachęcić dzieci do jedzenia warzyw?

Second hand – sposób na smart shopping

Światowy Dzień Serca

30 września obchodziliśmy Światowy Dzień Serca

komosa zbożowa

Czym jest komosa ryżowa (quinoa)? Jeden z najzdrowszych produktów na świecie

Jak skutecznie zadbać o ciało wiosną?

Kawa i jej zastosowanie cz.2

Ekologiczny styl życia – 7 kroków do celu

morsowanie superbabka.pl

Morsowanie. Morsem być – zalety lodowatych kąpieli.

właściwości kawy

Kawa i jej zastosowanie cz.1

działanie glinki zielonej

Glinka, ratunek dla kobiecej cery

4 sposoby na aktywne spędzenie majówki

Długi weekend czas strat! Poznaj 4 sposoby na aktywne spędzenie majówki

niedobór witaminy D

Wiosenne przesilenie? A może po prostu niedobór witaminy D?

jak radzic sobie ze stresem

Zapanuj nad stresem

Sześć sposobów na twardą wodę w mieszkaniu

Woda – źródło zdrowia. Cz.2

Wpływ smogu na zdrowie naszych dzieci

trendalarm

Trend alarm – kolor szary

walentynki jak i gdzie spedzic

Walentynki – jak i gdzie spędzić dzień zakochanych

białko w diecie

Białko w diecie wegetariańskiej

7 objawów niedoboru witaminy D