Stres – jak go pokonać?
Uroda i zdrowie

Stres – jak go pokonać?

Stres – sprawa w dzisiejszych czasach tak powszechna jak chleb na śniadanie. Każda z nas narażona jest na jego działanie i skutki, bardzo szkodliwe zarówno dla naszej psychiki, jak i zdrowia fizycznego. Komplikuje nam relacje z ludźmi, wpływa na nas destrukcyjnie. Co zrobić aby załagodzić jego działanie?

Piłeczka antystresowa to bardzo dobre narzędzie do rozładowywania napięcia związanego z sytuacjami stresowymi. Możemy ją mieć przy sobie zawsze i wszędzie, w pracy pozostanie niewidoczna w naszej torebce czy szufladzie biurka, a w odpowiedniej chwili jej ściskanie przyniesie nam ulgę. Warto zaopatrzyć się w kilka sztuk i trzymać je w różnych miejscach.

Medytacja to również świetny sposób na zrelaksowanie się. To taka chwila dla nas. Jeżeli nie chcemy kupować płyt z muzyką medytacyjną, relaksacyjną, warto wejść np. na YouTube, gdzie możemy posłuchać kojących dźwięków i rozluźnić spięte mięśnie i umysł. Wyłączmy wtedy na chwilę telefon i pozwólmy sobie na odpoczynek od rodziny i obowiązków. Możemy przy tym trenować techniki oddychania, które pomogą nam ukoić nerwy.

Stres można łagodzić również pasjami – warto odszukać wśród wielu zajęć taką, które pozwolą nam odetchnąć od zgiełku dnia. Rysowanie, kolorowanie kolorowanek dla dorosłych to ostatnio krzyk mody, który faktycznie działa (wypróbowałam na sobie). Możemy robić biżuterię, szydełkować, grać w gry komputerowe, planszowe, gotować i piec ciasta…

Sport pozwoli nam rozładować napięcie. Sztuki walki, pływanie, bieganie, joga, pilates. Każda forma ruchu rozluźnia mięśnie i oczyszcza umysł.

Możemy również zainwestować w ziołowe leki uspokajające bez recepty, które łagodnie nas ukoją. Nie przesadźmy jednak z nimi – mogą działać przeczyszczająco.

Ostatnim pomysłem jest telefon lub rozmowa z bliską nam osobą. Wygadanie się komuś, kto nas spokojnie wysłucha podziała na nas jak chłodny prysznic.

Przede wszystkim skupmy się na tym, by poziomować stres – nie warto bowiem przejmować się drobiazgami!

Może Cię również zainteresować

Kawa i jej zastosowanie cz.2

Woda – źródło zdrowia. Cz.1

Jak skutecznie zadbać o ciało wiosną?

Olejek arganowy i jego właściwości oraz zastosowanie

komosa zbożowa

Czym jest komosa ryżowa (quinoa)? Jeden z najzdrowszych produktów na świecie

Co jeść między treningami?

Woda – źródło zdrowia. Cz.2

7 objawów niedoboru witaminy D

BEZSENNOŚĆ – jak z nią walczyć?

30 września obchodziliśmy Światowy Dzień Serca

Twoja skóra nie lubi twardej wody

witamina c

Zadbaj o swoje zdrowie na zimę

Białko w diecie wegetariańskiej

Zioła w kuchni

Jak zjadać więcej błonnika, czyli 7 skutecznych sposobów na wprowadzenie go do diety

Ekologiczny styl życia – 7 kroków do celu

Wpływa twardej wody na włosy

Wiosenne przesilenie? A może po prostu niedobór witaminy D?

Jak zrobić dobry hummus

Jak walczyć z opryszczką

Wybielanie zębów – nie rób tego w domu!

właściwości kawy

Kawa i jej zastosowanie cz.1

Glinka, ratunek dla kobiecej cery

Wiosenna odnowa, czyli 10 lat mniej bez skalpela