Jak skutecznie zadbać o ciało wiosną?
Polecane Uroda i zdrowie

Jak skutecznie zadbać o ciało wiosną?

Wiosna to czas, kiedy możemy w końcu odsłonić więcej ciała. Coraz częściej myślimy o wakacyjnych planach i tęsknimy za dniami spędzonymi na plaży. Wykorzystajmy najbliższe kilka tygodni, aby zadbać o siebie i móc z dumą założyć nowe bikini. Przypominamy o pięciu zasadach, których przestrzeganie pomoże wrócić do formy.

1. Pij dużo wody. W okresie wiosennym często zmieniamy dietę na lżejszą. Teraz jest to łatwiejsze niż zimą, bo im cieplej, tym organizm potrzebuje mniej pożywienia. Okazuje się, że wraz masą tracimy również wodę i to jej ubywa na początku najwięcej.

– Dzieje się tak dlatego, że organizm w 70 proc. składa się z wody. Aby nie zaburzyć metabolizmu i gospodarki hormonalnej zacznijmy od zwiększenia ilości wody wypijanej w ciągu dnia. To bardzo ważne, zwłaszcza jeśli wiąże się ze wzmożonym wysiłkiem fizycznym. Woda ma właściwości zbawienne nie tylko dla ciała, ale także dla mózgu i skóry. Dodaje energii, odmładza, ale przede wszystkim uczestniczy w procesach trawiennych. Pozwala pozbyć się toksyn z organizmu, a tym samym wspomaga spalanie kalorii i redukcję cellulitu – mówi dr n. med. Paweł Rajewski, Członek Rady Naukowej Herbalife.

Jak prawidłowo nawadniać organizm?

– Należy pić co najmniej 2 litry wody dziennie, regularnie co 1-2 godziny po ok. 150-200 ml.

– Najlepiej zacząć dzień od wypicia szklanki wody – może być z dodatkiem cytryny i imbiru.

– Nie należy pić wody w trakcie posiłku – zaleca się wypić porcję 15-30 min. przed (zwiększa uczucie sytości) i minimum 30 minut po.

– Można dostarczać organizmowi wodę w koktajlach i herbatkach, ale należy unikać słodzonych napojów, wody gazowanej, kofeiny i alkoholu.

– Jeśli nie pamiętasz o regularnym piciu wody – poszukaj aplikacji na telefon, które przypomną Ci, aby nawadniać organizm co 2h.

2. Pamiętaj o pożywnym śniadaniu. Pozbywanie się zbędnych kilogramów i fałdek nie oznacza rezygnacji z posiłków. Wręcz przeciwnie – należy jeść regularnie co 3-4h. Błąd, który popełniamy najczęściej, to wychodzenie z domu bez śniadania lub zbyt późne jego spożywanie. Jeśli nie mamy czasu na poranne przygotowanie posiłku, to warto skorzystać z gotowego, ale zdrowego rozwiązania. Dobrym pomysłem na szybkie śniadanie może być koktajl odżywczy Formuła 1 Herbalife. Łatwo, szybko i smacznie, dodając tylko wodę i opcjonalnie owoce, zapewniamy sobie zdrowy start każdego dnia. Warto dodać, że jego niska kaloryczność wspomaga odchudzanie.

3. Jedz dużo warzyw i owoców. Wiosna, to idealny okres na włączenie do diety warzyw i owoców. Z każdym miesiącem przybywa sezonowych produktów, którymi możesz się delektować bez poczucia winy. Wkrótce pojawią się nowalijki – świeża sałata, rzodkiewka, pomidory, ogórki a także szparagi, żółta fasolka oraz inne tzw. zielone dobrodziejstwa natury. Chcąc jeść lżej, zastąpmy posiłki węglowodanowe zdrowymi sałatkami i zupami w postaci kremów z warzyw. Pamiętajmy o wyciskanych sokach, które są pożywne i zdrowe, a zawarte w nich witaminy i mikroelementy mają zbawienny wpływ na wygląd naszej skóry.

4. Ruszaj się. Kiedy zaczyna się robić ciepło, przybywa okazji by zwiększyć wysiłek fizyczny na świeżym powietrzu. Dni są dłuższe, mamy więcej energii, więc warto to wykorzystać i włączyć do codziennych aktywności rower, rolki, krótki jogging, czy chociażby dłuższe spacery. Nic nie wspomaga odchudzania tak jak aktywność fizyczna i sport.

5. Miej zawsze pod ręką zdrowe przekąski. Ciężko czasem uniknąć pokusy podjadania. Jednak czekoladę czy słodzone jogurty możemy zastąpić np. suszonymi owocami i orzechami. Oczywiście trzeba też uważać, żeby z nimi nie przesadzić, bo one również mają sporo kalorii. Świetną przekąską są owoce (również w koktailach) albo proteinowy baton Herbalife. Zawiera on tylko 140 kalorii i dostarcza 10g wysokiej jakości białka, które wspomaga budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej i zwiększa metabolizm – a to oznacza, że spalamy więcej kalorii.

Stosowanie tych pięciu prostych zasad z pewnością pomoże powrócić do formy oraz pozytywnie wpłynie na samopoczucie. Ważne jest, aby zachować konsekwencję i nie zrażać się małymi potknięciami po drodze!

Może Cię również zainteresować

Glinka, ratunek dla kobiecej cery

Sposoby na nowoczesną łazienkę

Wigilijne menu

Wiosenna odnowa, czyli 10 lat mniej bez skalpela

Program Czyste Powietrze, czyli dofinansowanie na termomodernizację domu

Pierwsze Forum Kobiet świadomych już za nami

Co na ścianę w kuchni?

7 powodów, dla których należy serwisować instalację grzewczą w domu

Potrawy z grzybów – szybko i zdrowo

Jakie farby do wnętrz są bezpieczne dla zdrowia?

Odpocznij i ciesz się chwilą

30 września obchodziliśmy Światowy Dzień Serca

Weronika Nowakowska kończy karierę sportową

Ogrzewanie z pompą ciepła bez tajemnic, czyli wiedza przydatna dla laika

sposoby na stres

Stres – jak go pokonać?

Wielkanocne ozdoby

Kawa i jej zastosowanie cz.2

Wiosenna pielęgnacja róż

Szczęśliwą się bywa. Barbara Stuhr

Oddychanie już nie jest zdrowe! Skąd się bierze zanieczyszczenie powietrza?

Wianek na stół Bożonarodzeniowy wykonany metodą wicia

Innowacja w dbałości o skórę, włosy i paznokcie prosto z Zachodu – Kwas Hialuronowy do picia.

Dlaczego ogrzewanie podłogowe jest korzystniejsze niż grzejniki?

Piernikowy zawrót głowy

Forum Świadomych Kobiet

Podłoga od nowa – modne panele winylowe

Przeciwsmogowe zabezpieczenie okien

Ciepła woda w wersji eko

Konkurs „Co wywołuje Twój uśmiech o poranku?”

Wybielanie zębów – nie rób tego w domu!

BEZSENNOŚĆ – jak z nią walczyć?

Woda – źródło zdrowia. Cz.1

Jak walczyć z opryszczką

Wiosenne przesilenie? A może po prostu niedobór witaminy D?

Białko w diecie wegetariańskiej

Jak zrobić dobry hummus

Olejek arganowy i jego właściwości oraz zastosowanie

Twoja skóra nie lubi twardej wody

Jak wybrać kolor farby do salonu czy sypialni?

5 ciekawych książek dla miłośniczek przyrody!

Lody mogą być zdrowe

Ekologiczny styl życia – 7 kroków do celu

Jak zjadać więcej błonnika, czyli 7 skutecznych sposobów na wprowadzenie go do diety

Co jeść między treningami?

Ślub – poradnik i check-lista

Mała łazienka – sprawdzone pomysły

Woda – źródło zdrowia. Cz.2

Smog jest coraz częściej przyczyną raka

Forum kobiet – Wrocław 2018 r.

witamina c

Zadbaj o swoje zdrowie na zimę

Jak przygotować się do świąt i nie zwariować?

Wymiana tradycyjnego kotła na kocioł kondensacyjny – 4 rzeczy, o których warto wiedzieć

Wpływa twardej wody na włosy

Pomidor – bogate źródło witamin i składników odżywczych

Co sprawdzić w systemie grzewczym przed zimą?

Jaka powinna być kobieta sukcesu?

Modowe akcenty marki Apart pod choinką

właściwości kawy

Kawa i jej zastosowanie cz.1

7 objawów niedoboru witaminy D

Ściana z cegły we wnętrzu

Zioła w kuchni

Sesja świąteczna inna niż wszystkie

komosa zbożowa

Czym jest komosa ryżowa (quinoa)? Jeden z najzdrowszych produktów na świecie

Smog i jego negatywny wpływ na zdrowie dzieci

Pomysł na pokój dziecka – drewniana skrzynka w roli głównej

Ogrzewanie zdalnie sterowane

5 mitów na temat soków w kartonie