Olejek arganowy i jego właściwości oraz zastosowanie
Polecane Uroda i zdrowie

Olejek arganowy i jego właściwości oraz zastosowanie

Co sprawia, że kobiety z krajów arabskich mają tak promienną skórę i piękne włosy? Jedną z tajemnic ich wyglądu jest olejek arganowy, drogocenny eliksir, stosowany w krajach Bliskiego Wschodu od tysiącleci.

Olejek ten pozyskiwany jest z orzechów rośliny zwanej arganią żelazną, wyjątkowo dobrze rosnącą na półpustynnych terenach Maroka. Drzewo to jest symbolem rdzennej ludności tego kraju, koczowniczego ludu Berberów. Olej pozyskiwany z arganii żelaznej jest wykorzystywany przez tubylców od wieków – zarówno jako pożywienie, lek czy kosmetyk.

Dawniej olej arganowy pozyskiwany był tylko ręcznie. Obecnie jego tłoczenie odbywa się głównie mechanicznie, jednak najdroższe i najbardziej wartościowe partie olejku nadal tłoczone są ręcznie, na zimno, w kamiennych żarnach. Jeden litr olejku powstaje z około trzydziestu kilogramów owoców arganii. Nic więc dziwnego, że ten drogocenny eliksir nazywany jest „złotem Maroka”.

Olej arganowy zawiera dużo witaminy E i antyoksydantów, ma więc wyjątkowe właściwości przeciwstarzeniowe. Zawiera również wyjątkowo dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych, zwłaszcza Omega-6 i Omega-9. Regeneruje przez to doskonale barierę lipidową naskórka i reguluje wydzielanie sebum. Przyśpiesza gojenie się skóry, łagodzi podrażnienia i wykazuje działanie łagodzące rozmaite podrażnienia. Bardzo dobrze regeneruje skórę podrażnioną słońcem, wymagającą nawilżenia i natłuszczenia. Można zastosować go również na wysuszoną skórę dłoni, stóp, kolan i łokci. Olejek doskonale wchłania się w skórę, nie pozostawiając na niej tłustej warstwy.

Kosmetyk ten idealnie nadaje się także do pielęgnacji skóry całego ciała – wystarczy dodać kilka kropli do ulubionego balsamu do ciała. Niemniej wartościowy jest dla skóry głowy i włosów. W przypadku zniszczonych końcówek włosów niewielką ilość olejku należy wcierać w umyte końcówki. Można także zastosować go jako maseczkę skóry głowy. Preparat nanieść na suche, nieumyte włosy, wcierając delikatnie w skórę i włosy. Pozostawić na około 30-40 minut, następnie umyć włosy jak zwykle.

Może Cię również zainteresować

Jaka powinna być kobieta sukcesu?

Pomysł na pokój dziecka – drewniana skrzynka w roli głównej

Pierwsze Forum Kobiet świadomych już za nami

Smog jest coraz częściej przyczyną raka

Program Czyste Powietrze, czyli dofinansowanie na termomodernizację domu

Sesja świąteczna inna niż wszystkie

Dlaczego ogrzewanie podłogowe jest korzystniejsze niż grzejniki?

Co sprawdzić w systemie grzewczym przed zimą?

BEZSENNOŚĆ – jak z nią walczyć?

Zioła w kuchni

Pomidor – bogate źródło witamin i składników odżywczych

Mieć ciastko i zjeść ciastko – jak nie przytyć w Święta?

Ogrzewanie z pompą ciepła bez tajemnic, czyli wiedza przydatna dla laika

Potrawy z grzybów – szybko i zdrowo

Białko w diecie wegetariańskiej

Konkurs „Co wywołuje Twój uśmiech o poranku?”

Wiosenna pielęgnacja róż

Mała łazienka – sprawdzone pomysły

Forum Świadomych Kobiet

Wielkanocne ozdoby

witamina c

Zadbaj o swoje zdrowie na zimę

Forum kobiet – Wrocław 2018 r.

30 września obchodziliśmy Światowy Dzień Serca

Kawa i jej zastosowanie cz.2

Wiosenne przesilenie? A może po prostu niedobór witaminy D?

Jak wybrać kolor farby do salonu czy sypialni?

Woda – źródło zdrowia. Cz.1

Dom jaśnie oświetlony

Sposoby na nowoczesną łazienkę

Glinka, ratunek dla kobiecej cery

Wpływa twardej wody na włosy

komosa zbożowa

Czym jest komosa ryżowa (quinoa)? Jeden z najzdrowszych produktów na świecie

właściwości kawy

Kawa i jej zastosowanie cz.1

7 powodów, dla których należy serwisować instalację grzewczą w domu

Co jeść między treningami?

Jakie farby do wnętrz są bezpieczne dla zdrowia?

Wybielanie zębów – nie rób tego w domu!

Przeciwsmogowe zabezpieczenie okien

Modowe akcenty marki Apart pod choinką

Ekologiczny styl życia – 7 kroków do celu

Wianek na stół Bożonarodzeniowy wykonany metodą wicia

7 objawów niedoboru witaminy D

Dlaczego warto jeść śniadania?

Ciepła woda w wersji eko

Jak zjadać więcej błonnika, czyli 7 skutecznych sposobów na wprowadzenie go do diety

Jak skutecznie zadbać o ciało wiosną?

Wiosenna odnowa, czyli 10 lat mniej bez skalpela

Smog i jego negatywny wpływ na zdrowie dzieci

Ogrzewanie zdalnie sterowane

5 ciekawych książek dla miłośniczek przyrody!

Piernikowy zawrót głowy

Co na ścianę w kuchni?

Jak zrobić dobry hummus

Innowacja w dbałości o skórę, włosy i paznokcie prosto z Zachodu – Kwas Hialuronowy do picia.

Wymiana tradycyjnego kotła na kocioł kondensacyjny – 4 rzeczy, o których warto wiedzieć

Lody mogą być zdrowe

Podłoga od nowa – modne panele winylowe

Woda – źródło zdrowia. Cz.2

Odpocznij i ciesz się chwilą

sposoby na stres

Stres – jak go pokonać?

Ślub – poradnik i check-lista

Jak przygotować się do świąt i nie zwariować?

Szczęśliwą się bywa. Barbara Stuhr

Wigilijne menu

Twoja skóra nie lubi twardej wody

Jak walczyć z opryszczką

Jak urządzić domowe biuro

Weronika Nowakowska kończy karierę sportową

Oddychanie już nie jest zdrowe! Skąd się bierze zanieczyszczenie powietrza?

5 mitów na temat soków w kartonie

Ściana z cegły we wnętrzu