Kawa i jej zastosowanie cz.1
Uroda i zdrowie

Kawa i jej zastosowanie cz.1

Kawa jest najpopularniejszą używką na świecie. Jej właściwości kojarzą się nam przede wszystkim z pobudzeniem organizmu, ale może być stosowana nie tylko w tym aspekcie.

Kawa doskonale sprawdza się jako naturalny energetyk, jako kosmetyk upiększający i warto również dodać, że jest rośliną posiadającą właściwości przeciwstarzeniowe. W swoim składzie zawiera witaminy, przede wszystkim z grupy B, antyoksydanty, a także substancje wspomagające przyswajanie wielu cennych mikroelementów. Kawa spożywana z umiarem pobudza pracę mózgu, podwyższa ciśnienie, poprawia koncentrację. Dobroczynne działanie naparu z kawy możemy obserwować przez kilka godzin po wypiciu, później organizm wraca na swoje normalne tory. Spożywanie powyżej 4-6 filiżanek kawy dziennie, szkodzi, ponieważ działając silnie moczopędnie, wypłukuje z organizmu mikroelementy, m.in. magnez. Niski poziom magnezu powoduje, że jesteśmy nerwowi, ospali i przemęczeni. Jedynym ratunkiem w takim wypadku jest znaczne ograniczenie liczby wypijanych filiżanek do 1-2 dziennie oraz kilkutygodniowa suplementacja magnezu, najlepiej z wit. B6 lub potasem w formie chelatowej przez kilka tygodni. Pamiętajmy jednak, że każdą suplementację dobrze jest skonsultować ze swoim lekarzem rodzinnym.

Miazga kawowa, oprócz kofeiny, zawiera w swoim składzie wiele cennych składników. Można do nich zaliczyć białka, węglowodany i błonnik. Ziarna zawierają także znaczące ilości lotnych olejków eterycznych oraz kwasów tłuszczowych, ale najważniejszym składnikiem kawy jednak kofeina, która ze względu na swoje właściwości znajduje także zastosowanie w kosmetyce.

Obecnie w składzie wielu preparatów dostępnych w drogeriach i aptekach znajduje się kofeina. Substancja ta pomaga zwłaszcza w poprawianiu mikrokrążenia skóry, a tym samym wzmacnia działanie innych substancji stosowanych w preparatach do zwalczania cellulitu (L-karnityna, wyciągi z alg, bluszczu itp.). Wyciąg z zielonych ziaren kawy znajduje także zastosowanie w suplementach diety wspomagających odchudzanie, przyspieszając metabolizm i spalanie tłuszczów.

Może Cię również zainteresować

Wpływa twardej wody na włosy

Kawa i jej zastosowanie cz.2

Jak zjadać więcej błonnika, czyli 7 skutecznych sposobów na wprowadzenie go do diety

Wiosenne przesilenie? A może po prostu niedobór witaminy D?

Woda – źródło zdrowia. Cz.1

Jak zrobić dobry hummus

Wybielanie zębów – nie rób tego w domu!

Ekologiczny styl życia – 7 kroków do celu

Woda – źródło zdrowia. Cz.2

Twoja skóra nie lubi twardej wody

Glinka, ratunek dla kobiecej cery

witamina c

Zadbaj o swoje zdrowie na zimę

Białko w diecie wegetariańskiej

Wiosenna odnowa, czyli 10 lat mniej bez skalpela

Zioła w kuchni

7 objawów niedoboru witaminy D

30 września obchodziliśmy Światowy Dzień Serca

Jak walczyć z opryszczką

sposoby na stres

Stres – jak go pokonać?

komosa zbożowa

Czym jest komosa ryżowa (quinoa)? Jeden z najzdrowszych produktów na świecie

Jak skutecznie zadbać o ciało wiosną?

BEZSENNOŚĆ – jak z nią walczyć?

Olejek arganowy i jego właściwości oraz zastosowanie

Co jeść między treningami?